Ova postavka simbolizuje odraz hiljadu godina stare kineske umetničke veštine, neobično bogate i raznolike po tehnici obrade i upotrebi materijala, prožete novim akcentima savremenog života. Veliki je broj profesionalnih zanatlija čije se iskustvo prenosilo sa generacije na generaciju, koje su se specijalizovale za obradu rezbarije od slonovače, žada, duboreza, lakiranog drveta sa intarzijom, svilene tkanine. Za Kineze, grnčarstvo je bilo važna umetnost u njihovim životima. Neprevaziđeni u svojoj veštini da spoje lepo sa korisnim, u tradicionalnom ritualu ispijanja čaja i ostalim domaćim aktivnostima, svoje su domove obilato ukrašavali prefinjenim oblikom keramike ‒ porcelanom.
Dinastija Ming je bila vladajuća dinastija Kine – tada poznate kao carstvo Velikog Minga – tokom 276 godina (1368–1644. nove ere). Osnovao ju je Ču-Juan-Čang, vođa pobunjenika koji je uspeo da svrgne Mongole sa prestola. Kineska kontrola je ponovo uspostavljena u Kini i Istočnoj Aziji. Književnost je postala važnija, otvorene su škole, reformisan je pravosudni sistem. Dinastiju Ming neki opisuju kao „jednu od najvećih era uređene vlade i društvene stabilnosti u istoriji“. Osim toga, bila je to poslednja dinastija u Kini kojom su vladali etnički Han Kinezi. Zbirka Orijenta poseduje nekoliko eksponata iz doba ove dinastije.
U kineskoj skulpturi, životinje su imale prednost čak i u odnosu na filozofe i svete ličnosti. Mitološko biće pas Fo ima glavu lava, a telo psa. U doba dinastije Ming, dimenzije predmeta su se povećavale, pa vidimo skulpture velikih ukrasnih plavih keramičkih lavova, koje uvek idu u paru kao čuvari. Iz vladavine cara Kangsija i dinastije Ćing, Fo je predstavljen familijarno: ženka, mužjak i mladunče u boji zelene keramike. U takozvanoj porodici zelene keramike, pod vlašću iste dinastije napravljen je i nasmejani Buda sa brojanicom u ruci – dok je sam Buda donosilac sreće i bogatstva, njegove brojanice simbolizuju meditaciju i mudrost, a smatralo se i da donose obilje i prosperitet. Budizam je značajan činilac u kineskoj civilizaciji, sa velikim uticajem na filozofiju, književnost i likovnu umetnost. Njegovo širenje bilo je dug i postepen proces i verovalo se da pripada religiji okultnih veština, koja se nije mnogo razlikovala od kasnije ustoličenog daoizma. Prema kineskoj mitologiji postojalo je Osam besmrtnika koji su superiorna bića iz daoističke legende. Iako su živeli u različitim vremenima, svako od njih je postigao besmrtnost pod različitim okolnostima. No, legenda takođe kaže da su svi okusili nektar i breskvu besmrtnosti, pa tako ne samo što donose dugovečnost, dobre potomke, sreću, bogatstvo i blagostanje, već utiču i na stvaranje duha velikodušnosti i saosećanja. U Zbirci Orijenta besmrtnici su napravljeni u slonovači, zajedno sa zmajskim brodom na postamentu od cinober smole.